Alla inlägg den 19 december 2008

BVC

Av Asklund & Hyllman - 19 december 2008 14:54

Han kanske har champinjoner i rumpan!

Hehe, nej kanske inte sån svamp, men svamp. Vi fick nån superkräm med kortison i till honom att ha på två gånger om dagen och sen rekommenderade hon oss att köpa en annan kräm att resten av dagen/natten. Så nu ska vi se om det blir något bättre. Inom fyra dagar ungefär sa hon att det borde gå över. Så ingen röd stjärt på jul! =D

Han vägde 4580 gram och var 55 cm lång! duktig pojke =D

Han har alltså gått upp 580 gram på tio dagar. Och går precis efter sin kurva. Idag blir han också exakt en månad gammal, tänk om han varit såhär stor och kommit ut på beräknat datum!? Hjälp!


Min leverfläck då? Cancer? Nej, läkaren trodde jag var känslig för behån och därmed blev irriterad i huden precis på det stället. Men han skulle skicka remiss till en hudklinik för att vara på den säkra sidan, sen spenderade han fem minuter med att berätta för mig hur lugn jag skulle vara och att jag skulle "glädjas av julen och barnet precis som vanligt och inte oroa mig alls". Okej okej, I got your point liksom.


Inatt sov iaf den lilla kinkiga jätteduktigt, från 23 till 04 och efter den amningen sov han till 06 då han ville snutta lite, sen sov han till 08.30 då vi gick upp och han fick ligga lite naken på en handduk och sprattla till 09.30 då han ville äta igen. Jätteskönt att få en sån bra natt, dessutom var han knäpptyst på skötbordet när jag bytte på honom på natten. 


Idag fick jag öppna lucka i vår kalender, jag fick belöningen att Andreas ska stryka ett valfritt plagg åt mig. Jag valde en kökshandduk.

Igår fick Andreas en komplimang av sin lucka.

I förrgår öppnade jag en lucka som innebar att vi skulle baka pepparkakor. Men den öppnade vi så sent så vi hann inte köpa deg förrän igår. Och efter amningen inatt så kom jag på att vi glömt baka kakorna.

"Andreas, vi glömde baka pepparkakorna!

- Isnoonjet

-Va?

- Isnoonjet

- Mmmokej.."

Tydligen sa han: It's not over yet.

Why? Ingen som vet.


Och så grattar vi Björn, Williams farfar, som fyller år idag!

Grattis grattis!

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards