Alla inlägg den 26 juli 2008

Av Asklund & Hyllman - 26 juli 2008 11:36

Igår kom då tjocka släkten på besök och åt tårta.

Vissa mer än andra. =D


Skämt åsido, jag hade en trevlig dag och jag fick många fina saker. Sen var det som alltid trevlig att träffa släkten igen: lillasyster och lillebror, farfar farbror och hans fru, mamma, pappa och styvmor, alla var där som de säger.

Här är vad jag fick...om någon är intresserad. =P

1. En vattenkokare från broder Christian, behövde en sån och den här var riktigt läcker. När man slår på den lyser en stark blå lampa i, häftig effekt i mörkret. Tyvärr kan min mobilkamera inte fånga upp det, men ändå =D

2. En barnvagn mamma hittade för ett tag sen, den var jättesöt!

3. 2 badankor från Mamma och Magnus, en i Elvis-stil, tydligen har de hittat ett förråd av sådana i nån affär så fler kan ses fram emot.

4. Mammabyxorna jag önskade mig! Yej! Från halva släkten: Lena, Per, Tula, Maggan och Karin.

5. De omtalade klenoderna från Karin! En vit ullkappa som Magnus hade haft om jag minns rätt, en gul stickad filt som Plastfars mormor stickat, ett set till barnsängen som Karin själv broderat (En av fjärilarna är förstorad på bilden) och en rutig filt som jag tror Maggan hade haft som bebis.

6. En liten drake/ljushållare från Pappa, som han köpte på en medeltidsmarknad. Den matchar en annan drake Andreas fick i julklapp perfekt, och jag har ju en del liknande jag med, så när vi väl får plats att sätta upp allt blir det nog läckert.

7. Parfym från Andreas, den luktar jättegott och det väger upp att det är Britney Spears nya. Jätteläcker flaska också, och att han tagit sig tid att hitta rätt doft för mig gör mig så glad!

8. Ölglas från Mamma, Magnus och Klas (antar jag). Sex stycken, precis vad som saknades i vår glashylla!

9. Kläder från Gina Tricot, köpta med ett presentkort från farbror Lasse och Noy. Det blev en brun klänning, vita leggings, ett blått linne och en brunrandig tröja. Sammanlagt tog det en timme och tre provrums-rundor att hitta plagg jag kunde ha, Gina Tricot är inte det lättaste plaggen att bära upp! Men jag hittade plagg tillslut som jag tror kommer bli mina nya favoriter!

10. Gamla skor jag haft som liten från både Mamma och Pappa.

11. Till dagen då bebben kommer behövs ju ett gosedjur, och ett sånt fick vi också, från Mamma, i form av en giraff.


Jag fick också min gamla lära-gå-vagn, ett gammalt gosedjur från Pappa, samt en vagga, men den var inte ihopsatt så det blev inga bilder på den, en brödrost, bestick och en brödkniv kom även med honom.

Farfar gav mig en liten kista med en massa nyttigt i, sygrejer, tyger, lite småverktyg och liknande, tyvärr fick jag inte till någon bild på den men den var väldigt fin.


Vi spelade minigolf tillsammans sen på kvällen, här är lite bilder därifrån.

 


 

Mamma blev lite för tävlingsinriktad. Stackars Andreas log glatt och hade ingen aning om vad som var på väg att ske.


 

Fast iofs, när hon spelar såhär förstår man att hon måste slå ner sina konkurrenter för att ha en chans att vinna, ändå är det svårt.


//Annika


Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards