Direktlänk till inlägg 21 september 2008

Vardagsrummet

Av Asklund & Hyllman - 21 september 2008 01:21

Vilken skitdag det har varit idag. Jag vaknade jättesent, men jag fick frukost på sängen vilket nog var det enda bra med dagen =). Sen har resten av dagen varit sådär lagom rolig.


Andreas ringde till Adamo för att få utrett varför hans dator inte har internet (vi har testat allt utan att förstå vad som är fel, bytt nätverkskort, kopplat direkt till hans, bytt OS...) och ringer dit vid fyra, deras kundtjänst stänger fem. Kvart över fem sitter han fortfarande i kö, då det låter som någon lyfter luren och sen lägger på. Så jädra surt! Han har då suttit i över en timme i kö bara för att bli bortkopplad!


Utöver detta så har vi fortfarande ingen telefon, vi skulle haft den 1:a och hon jag pratade med varnade mig för att det kunde ta fem dagar efter internet kom för telefonen att sättas igång, efter 9 dagar  ringde jag till dom eftersom telefoniboxen inte kommit. "Nej det har den inte ser jag här, vi skickar den direkt, och ansökan om ert telefonnummer från bbb har inte skickats heller. Jag skickar den på en gång."  *suck* Sen kom dosan ett par dagar efter, men telefonhelvetet fungerar inte och nu har det gått 21 dagar, precis lika många som för bredbandsbolaget.


Sen skulle vi sätta ihop vår nya hallmöbel, en bänk med lock i svartbetsat trä, det skulle ju givetvis krångla också, sylhålen sitter inte helt rätt, så vi fick inte ihop den helt som det skulle. Den fungerar att använda, allt är ihop skruvat, men de där grejerna som ska hålla locket uppe gick inte att få på. Den är snygg och passar bra i hallen, men irriterande jobb var det.


Det vi nästan lyckades med idag var väl att göra kroppkakor, nåt Andreas velat ha länge och jag bävat för, för jag tycker namnet låter så jäkla äckligt och jag har aldrig ätit det förut, men vi hjälptes åt och enligt Andreas blev dom som dom skulle, om dock lite kladdigare än de ska vara. Jag tyckte det var gott, men jag har haft så svårt att äta på sista tiden att det inte gick ner många ändå.

Jag har blivit så darrig när jag blivit hungrig, sen när jag äter så mår jag illa och skakar och känner mig nästan sjuk. Sen efteråt sitter jag med uppstötningar och illamående, sen blir jag hungrig igen för jag inte kunnat äta ordentligt. Jättejobbigt, men idag tvingade jag i mig en extra kroppkaka trots allt och då slapp jag hungern ett tag i alla fall.


Sen har Andreas spenderat dagen med att fixa lite med kopplingen mellan min dator och teven, så tittade vi på den nya skräckfilmen Mirrors. Den var faktiskt riktigt läskig och äcklig på sina ställen, ibland spelade min kudde huvudrollen, den gjorde ett strålande jobb väl värt en Oscar.


Så, för att sammanfatta: en dag som verkade starta bra men som fortlöpte med sura miner och smågnäll mellan två trötta och irriterade blivande föräldrar, men en del skratt och kort har det blivit idag ändå.

Andreas tog kort på vårt nya sovrum med Johans kamera. Jag lägger upp före och efter bilder så alla får se varför vi är så nöjda! Lite tavlor ska införskaffas och en ny tv-bänk, så ska teven upp på väggen också. Min läshörna är inte med på bilderna heller, den är gömd i hörnet. Jag tyckte den blev så bra och mysigare i andra hörnet än där den var förut.

Iaf, här är vardagsrummet:


 

                    Före                                                Efter

 

                     Före                                              Efter





 
 
Moster

Moster

21 september 2008 08:25

oj oj vilken dag.
Att vara hungrig är det värsta som kan hända.

Jag har ju haft lite stenar som varit iritwerande och kan inte äta någonting som det verkar. Men jag har hittat en grej som jag kan äta och som håller mig mätt lääänge.

Du lägger en rejäll klick smör i stekpannan och steker ett halvt paket bacon i den. Sedan tar du upp baconen och låter fettet vara kvar. I pannan häller du nu tre fyra äg som du vispat samman med en deciliter grädde och lite salt och peppar. Stäng av plattan och rör runt med stekspade så äggröran blir genomstekt. Lägg på talriken med bacon och ät så mkt du mäktar med. Funkar för mig.

Men när jag var gravid hade det ej funkat för då fick jag ont i magen av grädde. Men du kan ju testa. Jag äter detta till lunch och då slipper jag hungerkänslor. Så mkt mer kan jag inte få i mig på dagen.

Ja jag vet nu kommer du bara att säga att man blir tjock av sån här föda. Men jag har faktiskt gått ner i vikt trots att detta är vad jag äter.

http://mina-jakthundar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Plastfaster

21 september 2008 09:42

Det belv jättesnyggt, förstår att ni är nöjda!

 
Ingen bild

Mamma

21 september 2008 11:03

Inte har du det lätt inte, klappar dig förstrött på huvudet och mumlar det ordnar sig ska du se....Det ordnar sig med slott...bara vi får tag på Prins.

 
Ingen bild

Andreas

21 september 2008 19:57

Hmmmff!#!#¤%??!

 
Ingen bild

Josefine

23 september 2008 21:53

Vad fint det blev!

 
Kusin Tula

Kusin Tula

24 september 2008 17:06

Nej det är inte lätt.. Men så fort som jag och Micke flyttar till Idre så hoppas jag på ett jobb, eftersom jag redan har jobbat uppe där på Idrefjäll så har jag ju fått in en "fot" där så jag hoppas att det ska bli lättare att få ett jobb där då.. Plus att jag känner mer folk där eller ja jag har kontakter där :P
Hur går allt för dig? Du har ingen msn? Kram

http://www.cockiemonster.bloggagratis.se

 
Kussen Sara

Kussen Sara

24 september 2008 17:41

Vad fint det blev har inte varit där än juh... Skulle ni komma till Lasse i helgen ? =)

http://Sassa-sara92.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards