Direktlänk till inlägg 27 september 2008

Intet nytt under solen

Av Asklund & Hyllman - 27 september 2008 10:59

Det har inte hänt så mycket sen sist. Skönt med löning, vi storhandlade så mycket mat att det var en fröjd att se kylen och frysen. Idag ska vi till farbror och fira honom, imorgon ska vi till kolmården. Vi har köpt en kamera på tradera som kommer nästa vecka, synd för det hade vart kul att ha den med till kolmården.

Johan och Fia fick en son igår morse också, de ringde vid 12 på natten för att se om vi kunde passa deras äldsta son Adrian, men de bestämde sig för att kolla med någon som bodde i deras område istället.  Så jag och Andreas köpte en liten gåva till den nyfödda, vad kan jag inte säga för de har inte fått den än.Ska bli kul att få se den sen, vi är så avundsjuka.

Andreas tänker jättemycket på dagen D nu, mest orolig verkar han vara över hela proceduren med fostervattnet, men också över barnvagnen och packning. Själv tänker jag inte så mycket på det, men det är mest för att jag inte vill bli nervös, vilket jag skulle bli om jag skulle fundera mycket på själva förlossningen. Men jag tror också att det mesta löser sig när det väl sker, och om man skulle glömma något eller inte hinna ta med något så går det säkert också att lösa. Vad jag är mest nervös över är smärtan, den långa väntan och allt kladd. Men, det är förhoppningsvis tre månader kvar tills dess, så nog om det nu, nu ska jag väcka törnrosa!


//Annika

 
 
Ingen bild

Mamma

27 september 2008 12:21

Smärtan ok den är jobbig men kladd det minns jag inget av det var torrt och rent nästan hela förlossningen.
Sen är det så stort och underbart när väl den nya lilla människan ligger där på magen så det vet du inte...
Du har en stor omvälvning framför dig, en sekund av total klarsyn. Lyckkos dig.

 
Ingen bild

Maglin the mansgris

27 september 2008 15:46

Andreas har väl inte mycket att tänka på förutom vilka cigarrer han ska bjuda på... Han har ju gjort sitt :P
Mest nervös över smärtan, den långa väntan å allt kladd? Låter mest som ett barnkalas tycker jag =)

 
Tula

Tula

27 september 2008 20:30

Hoppas att det går bra för er på dagen D ska bli kul att få en ??? Ja va heter det :P barnet måste väl bli släkt på nått vis va? :)
Ja just jag Mickes syster får barn nästa månad ja i oktober :) så det blir många bebisar till världen :D

Ha det bäst :D kramar

http://www.cockiemonster.bloggagratis.se

 
MissMian

MissMian

27 september 2008 21:26

Kladd...är inget man tänker på i det läget...fostervattnet som jag sa till dig...det har varit olika på mina graviditeter och inget som man direkt tänker på (även om jag givetvis kommer ihåg det på restaurangen.. :) Smärtan fixar du..jag lovar! (jag har världens sämsta smärttröskel och har klarat det två gånger..) om inte annat så finns det droger!! :):)
Du OCH Andreas kommer att fixa allt galant! Det är jag övertygad om.

http://www.missmian.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards