Direktlänk till inlägg 29 september 2008

Barnmorska och tandläkare

Av Asklund & Hyllman - 29 september 2008 12:32

Så var det måndag igen.

Jag hade koll hos barnmorskan idag, resultat:

Vikt: 69kg

Järnvärde: jättebra (minns inte siffran)

Sockervärde: jättebra (tror det var 5.3)

Blodtryck: jättebra (minns aldrig blodtrycks siffror)

Tillväxtkurva: jättefin

Rhesus: positiv

Blodgrupp: B

Bebisens hjärtslag: Jättebra, 142 slag/minut


Allt är så himlans bra hela tiden så man undrar vad som kommer gå fel. Barnmorskan lät nästan irriterad till slut: är det inget fel på dig människa!? Hehe.

Har iaf fått byta till Birgit som jag ville ha, hon är en skön tant. =D

Det enda hon anmärkte på var att jag hade luft i magen, som hon sa förra gången också, och det är därför jag har problem att äta och rapar hela tiden, men det verkar inte finnas så mycket jag kan göra åt det, mer än jag gör redan. Jaja, jag köpte kort till gravidgympa sen också, eftersom jag bara har två gånger kvar på ridskolan. Jag och Andreas hade funderat på vattengymnastik för par, men när jag var där såg jag en lapp om det och såg att det kostade 1200:- för bara ett fåtal gånger. Nej tack, då tar jag hellre fem gånger gympa för 240:-. 

Sen var det iväg till tandläkaren och borra i en tand för 1000:-. Gick sen runt på stan och såg ut som om jag fått en stroke. Halva sidan av ansiktet lydde inte mig utan gravitationen om jag säger så. Andreas mötte mig efter jobbet så köpte vi ett par tavlor på Gallerix, men det var svårt att få nåt gjort för han stod och skrattade åt mig hela tiden. Älskar att betala 1000:- för att se ut som ett mongo. 


Idag kom kameran iaf! Och den är riktigt bra! Andreas har sprungit runt och tagit kort hela dagen, och filmat, och jag vet inte vad. Jag älskar hans bildspråk iaf, han ser saker på ett sätt ingen annan gör. När jag ser hans kort påminns jag så starkt om varför jag älskar honom så innerligt som jag gör. Det och det faktum att han masserat mig två gånger den här veckan redan. Och hans svar när jag skickade sms om min vikt från barnmorskan: "Det syns inte äskling...du ser inte ut att vara ett kilo över 54..." Hur kan man inte älska en sån raring? =)


 

 

Några av Andreas foton.


v. 29, 100 cm runt midjan, vilken bjässe! Och det är inte bristningar på bilden, jag har kliat mig. =D


//Annika

 
 
Ingen bild

Dr MAglin

30 september 2008 15:36

Ska förklara lite för er som undrar:
69 kg, kommer att bli en jättebäbis detta, eller en traktor.
Gas i magen: Släktdrag, believe me...
1200 spänn: Delat på två=600, delat på ett fåtal=150, Vilket är vad en biltvätt kostar, sluta gnäll...
Borra för 1000 spänn: Jysk, maskin + borrset 219:- Sadistisk plastfar finns att hyra.
Betala för att se ut som ett mongo: Måste vara tråkigt att helt plötsligt behöva betala för det...
Är det verkligen bara ang bilder som Andreas ser saker på ett annorlunda sätt? Men men, inget att vara orolig över Annika, Andreas är en speciell liten gosse och han är säkert bra på nåt. Dock inte att bedöma vikter uppenbarligen.
Nåt mer ni inte ville veta?

/Undrar han med för mycket fritid

 
Ingen bild

Brill

30 september 2008 19:18

Jag tar inget ansvar för min man!

 
Ingen bild

morbro

30 september 2008 20:20

kunde man få se lite smak prov på den där Andreas bilder kunde vara intresant

 
Tula

Tula

30 september 2008 23:40

Det va väldigt fina bilder som andreas tagit ... Längtar tills bebisen kommer ut :D ha det bäst kusin vitamin :)

kramar

http://www.cockiemonster.bloggagratis.se

 
Moster

Moster

1 oktober 2008 08:27

Skrattar mig fördärvad åt Magnus komentarer. F-n vad ont det gör i gallan...
Nu har vi samma midjemåt!!!!!!! Alltid något.

Åh vad skönt att dina värden är bra. Har du ridit fram till nu???

Vackra bilder.

Ha det bäst nu fram till förlossningen.

http://mina-jakthundar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Andreas

1 oktober 2008 19:09

meh, det är inget speciellt med mina 'bilder'... :P

 
Ingen bild

morbro

1 oktober 2008 20:08

ja det var bra bilder men om dom föreställer nåt så kanske det skule vara bra att döpa dem det brukar konstnärer göra
jag tyckte att det var konstnärliga bilder

 
Ingen bild

Mamma

2 oktober 2008 14:21

Vilka underbara bilder.
Och vilken mage...
Längtar efter bäben nu:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards