Direktlänk till inlägg 3 december 2008

Saker jag önskar jag visste

Av Asklund & Hyllman - 3 december 2008 20:15

Saker jag önskar jag vetat innan William kom

* det kommer behövas handdukar. MASSOR av handdukar

* det kommer bli väldigt svårt att välja utstyrsel för dagen, det kommer ju finnas så mycket sött att välja mellan

* ni kommer producera högar av tvätt (så fort en tvätt är upphängd har det magiskt skapats en ny hög att tvätta)

* ni (snarare bebisen) kommer även producera högar av sopor (fyra soppåsar och två pappkassar med kartonger slängdes idag)

* ditt humör kommer svänga värre än det gjorde under graviditeten, fler glada stunder, men kortare stubin 

* du kommer inte kunna se någon gråta utan att själv brista ut i tårar

* köp sagoböcker att läsa efter kvällsamningen, den nyfödda reagerar faktiskt på det! (William ler emellanåt och blir upprörd när jag läser monstrets repliker i bockarna bruse)

* du kommer ha ordentliga bekymmer med att hitta en bekväm amningsställning, trots mängder med kuddar

* pappan kommer prata med en ton femton gånger ljusare än vanligt och bekymra sig om bebisens välmående (andas han? äter han ordentligt? är han varm?) tio gånger mer än dig.

* du kommer också prata med en ton femton gånger ljusare än vanligt, du har ingen kontroll över det

* du kommer helt plötsligt kunna göra allt du inte kunnat när du var gravid (röra vid fötterna, raka benen, böja dig efter saker på golvet, lyfta saker, gå i trappor osv. osv.) MEN du kommer inte ha tid eller ork att göra något med din nyvunna kroppsliga frihet ändå.


Saker jag faktiskt visste innan men inte riktigt trodde på

* du kommer aldrig få äta din mat varm

* du kommer inte kunna sova de första nätterna

* du kommer för alltid att oroa dig för ditt barn hädanefter

* du kommer bli nerkissad och nerbajsad, och du kommer inte bry dig nämnvärt

* kräk kommer inte röra dig i ryggen, du kommer bara tycka det är gulligt

* din hjärna kommer att bli till mos när du ammar

* du kommer prata bajs med andra

* du kommer gå runt i mysbyxor och bara ligga framför teven halva dagen


Det är UNDERBART att vara Mamma!

 
 
Ingen bild

mormor

3 december 2008 22:31

Huvet på spiken.
ROFLMAU

 
Suss

Suss

4 december 2008 16:50

Underbart inlägg! Jag suger i mig alla tips inför den första tiden med bebben. Enda som oroar mig lite är att vi inte har en tvättmaskin, och vår tvättstuga är jättesvår att få tid i... Får börja springa där om nätter och tvätta när jag ändå inte kan sova för bebisen då. :-P

http://kevlarjeans.blogspot.com

 
Ingen bild

mormor

4 december 2008 18:13

Du glömde, en sak.
Din mamma kommer att sluta prata normalt och bara kuttra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards