Direktlänk till inlägg 20 december 2008

Julmarknad

Av Asklund & Hyllman - 20 december 2008 19:04

Idag besökte vi julmarknaden på stan och kikade efter närproducerade saker från lokala bönder och julklappar till familjen.

Vi hittade vildsvinskorv, och vildsvin som är så gott! Vi köpte lite vildsvins- och älgkorv så vi har laddat med pålägg för resten av vintern iaf. 

Vi har också insett att vår ekonomi är så superkass just nu, att vi inte har råd att köpa julklappar till alla, ja nästan inte till några. Vi har köpt en slags gott och blandat-julklapp till var och en av familjerna istället, men det är inte mycket vi kan åstadkomma och därför vill vi meddela att vi inte heller önskar oss några julklappar åter! I år vill vi inte ha någonting från någon då vi inte heller kan ge något till någon. Ska ni tvunget lägga pengar på något så lägg det på William i sådana fall, men vi är i all fall bara glada över att få träffa våra familjer! =D Goda visdomsord och glada leenden är för oss värt mer än en fin glasskål!


God jul alla blogg-läsare!



 
 
Ingen bild

Maglin

21 december 2008 00:24

Kändes enklare å köpa en pöschkans glasskål än att le...... :P

 
Ingen bild

mormor

21 december 2008 10:48

Men om man nu redan har GJORT en glasskål ska jag då ge den till någon som inte uppskattar den?
Du vet ju att det är roligare att ge än att få så nu är det försent....
Och jag har inte förväntat mig att få någon julklapp, för jag vet att ni inte har råd så det räcker att jag får hålla William och prata ostört med Andreas:) och krama dig:)

 
Ingen bild

Andreas

21 december 2008 13:28

:O

 
Ingen bild

Annika

21 december 2008 13:28

Prata ostört med andreas? why?
Om man redan har gjort en glasskål (hur nu någon kan lyckas GÖRA en om man inte har en glasblåsarverkstad till hands) så får man givetvis ge den till oss. Numbnut. =P

 
Ingen bild

mormor

21 december 2008 16:19

För att han är rolig att prata med:)

 
moster

moster

22 december 2008 17:33

Men jösse. Vi har jagat älg och kört det jäkla köttet för att göra korv och sen vill ni iinte ha. En gammal kärring som jagtjänar skapligt och har köpt allt jag tänkas kunna vilja ha plus lite till. Jag vill hellst inte ha en enda köpt julklapp. Det bästa jag fått är en handskriven lapp från din bror och en mössa med döskallar från din mor, ett par grattis kort från min dotter och allt var handgjort.

http://mina-jakthundar.bloggagrattis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards