Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Asklund & Hyllman - 18 oktober 2008 21:01

Idag kom Faster på besök med man och barn samt mycket gott kaffebröd! (wienerbröd, mitt favvis-fika!) De hade tagit med sig Smillas spjälsäng, hon hade tydligen fått en ny säng som hon varit mycket nöjd med. =) Så nu har vi en säng till barnet efter vaggan också, komplett med madrass och allt!

De hade också med sig en slagborr som fungerar! Halleluja! Andreas satte igång här vid tre och borrade upp tavellist och massa annat, äntligen fick min fina kaffebok (också den från faster) en rättmätig plats att visa upp sig på!

Ett par väggkrukor i porslin visade sig dock bättre lämpade att hänga upp på annat sätt, för designen på dem var så märkliga att det inte fungerade att skruva upp dom, vilket var synd. Men ändå var det jättebra och en stor lättnad för oss att vi fick låna slagborren, och vi kanske hinner skaffa oss väggfäste till teven också och få upp den på väggen innan vi lämnar tillbaka den! =D


Jag fick världens trevligaste överraskning sen när jag och Andreas tog en promenad för att samla höstlöv till arrangemang hemma. Det är ju lördag idag! Jag trodde det var söndag! Finns det någon härligare upptäckt? Tror inte det!

Jag gillar att arrangera lite hemma efter årstiderna. Längtar så till Jul! För vi har bestämt oss för att även fast säkert få utom oss kommer vara här över jul så ska vi banne mig ha så jäkla juligt man kan ha hemma. Ingen av oss har tidigare engagerat sig i julpynt hemma sen vi flyttat hemifrån, men nu ska vi ha vår Egna jul för första gången, och den ska bli pyntad! =D


Just ja, Andreas kom och tog lite kort på mig när jag fixade kollage-tavlor att ha bredvid teven, och på det första kortet han tar fångar han detta:

Det visade sig senare att det kan vara tavlan som reflekterar blixten på kameran, men på bilden är 'glas'-sidan vänd mot mig, så vi vet inte riktigt om vi kan kalla mysteriet löst...


Ja det var väl allt för idag! Nu knaprar vi godis och dricker onyttig läsk och njuter av lördagen!

//Annika



Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards