Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Asklund & Hyllman - 23 oktober 2008 22:21

Fick samtal från Academic Work idag, suckade och tänkte att: Nej nu ska de erbjuda mig nåt sälj- eller postjobb igen så jag får säga 'Ursäkta men jag tror inte jag kan springa i trappor med post, jag ska nämligen ha barn om mindre än två månader typ och säljare vill jag inte pyssla med'.

Men nej då! Det visar sig att Addici (numera Releasy) behöver folk igen för samma jobb som jag hade i somras! folk för 75% ville dom helst ha, men jag sa att jag inte var säker på om jag kunde så mycket, eftersom jag faktiskt har lite föreläsningar i veckorna och har en uppsats att skriva, men 50% skulle nog gå iaf. Så nu får vi se efter att dom ringt runt till alla som kan jobbet och sett vilka som kan och inte, hoppas att jag får jobba lite, det skulle hjälpa oss såååå mycket nu till jul och januari!

Har ju kommit på att det blir jäkligt segt i januari annars, när det är ett glapp mellan csn pengarna som kommer i förskott och föräldrapenningen som kommer i efterskott. Men får jag jobba lite extra och om Andreas fortsätter med sitt jobb eller får gå någon utbildning av Arbetsförmedlingen, så borde det nog lösa sig galant. Hade lite panik igår kväll över hela den ekonomiska situationen, allt Andreas sa var: Det löser sig.

Nej det gör det inte, sa jag, inte utan att man gör något åt det själv! Men se på faen, Andreas ska ju alltid ha rätt, så ringer dom och pratar om extra jobb helt plötsligt. Hur mycket tur ska vi ha egentligen?? =D


//Annika

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards