Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Asklund & Hyllman - 20 oktober 2008 17:59

Har gått runt och snorat hela dagen, nös mycket igår också så jag undrar om jag håller på och blir förkyld eller om det bara är graviditeten som spökar.

Har iaf äntligen gjort det sista seminariet på litteraturdelen av kursen! Yej!

kom Sara förbi och fotade lite idag, det var jättetrevligt, tycker det är så kul att prata med någon som går på gymnasiet, jag får så mycket minnen återupplivade då ^^ Det blev fattigmanskost idag tyvärr, pasta med tomatsås, Sara vi får gottgöra dig med något bättre någon annan gång! Alltid lika roligt att inse sista veckan på lönemånaden att "Just ja, vi behövde ha mat den här veckan också." Nästa månad ska vi skärpa oss och göra ordentliga vecko-mat-scheman och veckohandling, så man inte går och småhandlar hela tiden.

För vad pengar man kan slösa på mat! Det är helt otroligt! Och jag är ju värst av alla med min mage, går jag hungrig in på Hemköp och skall handla frukost för ett par dagar framåt så går tankegångarna ungefär såhär:


Mmm...bröd måste vi ha...nån limpa, och kanske nåt rostbröd om man får lust att toasta nån kväll, eller bara rosta. 

Hmmm...pålägg måste man ju ha då också, köper lite skinka i charken...kanske Andreas vill ha lite korv också? Ja...sen grevé för det är ju så gott att ha på det där rostbrödet, och ost måste man ju ha om man ska ha toast nån kväll. Billinge tar vi då..ja just ja..och en brännvinsost för det gillar Andreas....

Mmm....sen kan ju yoghurt vara bra de dagar jag har mycket halsbränna...vi tar nån yoggi med..åh det där var en ny smak den testar vi...Och här har vi nyponsoppa, det gillar ju Andreas, vi tar med en sån..och juice! Juice kan ju vara jättegott på morgonen, och nyttigt! 

Mmmhmmm....är jag klar nu? Nej mjölk och oboy också, för sötsugna morgnar, ett paket ägg och bacon också då man vill ha en riktig engelsk frukost. Sååå....då klarar vi oss nog i tre dagar med frukost iaf..dumdidum..



Ja...nu förstår ni kanske varför det är farligt att släppa iväg en kvinna, speciellt en gravid och hungrig sådan, att handla själv mitt i veckorna.




Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards