Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008

Förlossningsfilm och småkakor

Av Asklund & Hyllman - 8 oktober 2008 21:21

Igår var vi på vårat andra möte i föräldrautbildningen. Barnmorskan som håller i det är lite...flummig...men Andreas tycker hon är väldigt rolig iaf. Vi fick se en film på slutet som var väldigt rörande och stark (jag tror inte någon där kunde hålla tillbaka tårarna när bebisarna föddes till slut). Det enda jag störde mig på var att en intervju med en pappa om förlossningen var med min gamla Biologilärare från gymnasiet! Roligt men distraherande om man säger så.


Sen hälsade vi på Marie som jag jobbade med i somras, och titta på hennes nya, ursöta hund!  Vi drack te och åt kaka och till slut hade Winston, som han heter, somnat i Andreas knä ^_^ Bedårande liten varelse det där, mindre än en katt! English toy terrier är rasen för den som undrar!


Till sist var det hemfärd och läsning av fem artiklar tills dagens seminarier. Blö. Men jag hade kul idag och jag har lärt mig så mycket den här veckan. Men nu är det slut med det (tack o lov måste jag tyvärr säga, stressad och trött är jag, jag behöver sova!). Dags att ta tag i C-uppsatsen och en bok jag ska ha läst ut om tio dagar och så förberedelser för en föreläsning på fredag. phew. Sen är det helg och då kommer mamma! Sen kommer Andreas mamma på söndag! Hon skulle kommit igår middag men det blev inte av. Mamma helg alltså. Fin fint.


Jag har ett par saker att lägga till min uppoffrings-lista förresten:

* Min rumpa som numera är under gravitationens lag verkar det som

* Min greppfunktion (jag tappar allt, sen kan jag inte böja mig ner för att ta upp det heller!)

* Nyrakade ben (Det går bara inte!)

* Mer än en kopp thé om dagen (halsbränna!)


Däremot har jag positiva tillägg också, jag har ju fått en partner som:

* Masserar mig frivilligt

* Masserar vaderna för att förebygga nattliga kramper

* Kommer och lägger sig vid tre på natten och säger: Du är så duktig!

* Borrar och hamrar och lyfter och diskar

* Följer med till föräldrautbildningen med entusiasm

* Tilltalar mig i plural: "Hej på er!" "Vad gör ni?" osv.


Mys!


Skratt-attack!


 
 
Ingen bild

Mamma

8 oktober 2008 22:07

Andreas fyller år i dag:)
Ja, må han leva. Ja, må han leva. Ja, må han leva uti hundrade ååår.

Ja vist ska han leva ja visst ska han leva ja visst ska han leva uti hundrade ååår.

Ett fyrfaldigt leve för Andreas..Han leve hipp hipp hurra hurra hurra hur

 
Ingen bild

Andreas

9 oktober 2008 00:13

Ding!

 
Addici-Moa

Addici-Moa

12 oktober 2008 17:31

Hoppas allt är bra med dig (det verkar det i alla fall vara). Det är så spännande att läsa om hur din mage växer och vad du tänker om det. Dina listor är underbara! Ha det bra.

http://undraflundra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards