Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Pisseprov x2

Av Asklund & Hyllman - 15 oktober 2008 13:03

Vi var på sista föräldrautbildningen igår, så jag passade på att fråga barnmorskan om mensvärks-liknande smärtor som jag haft sen i fredags. Hon blev lite bekymrad och satte mig i ett rum att ringa förlossningen, men de sa vad hon sagt också: att jag skulle ringa BM dagen efter och lämna urinprov för odling.

Tydligen kunde det tyda på urinvägsinfektion, även fast jag inte har något ont när jag kissar, men jaja. Så imorse går jag upp, ringer BM, får en tid då de ringer upp mig..sen går jag och kissar....och glömmer att lämna lite i provröret! Skit också. Jaja, när jag blir uppringd får jag en tid halv tolv och hon i telefon säger att jag kan hålla mig tills jag ska åka och fixa provet precis innan, så jag håller mig i två timmar, sen går det inte längre.

Klockan elva åker jag in med bussen och...fan, jag glömde provet hemma i kylen! Får ringa Andreas som får rusa in på cykel med det, sen testar barnmorskan (inte min, fick träffa en annan) det och säger att det ser bra ut men att hon ändå ska skicka in det. Sen frågar hon om det blev fyra timmar innan jag kissade (hur det nu ska gå till, jag ringde 8.30 och var hos bm 11.30, det är tre timmar...) och när jag säger, nej två så ber hon mig komma in imorgon istället med ett morgon-prov.

Visst visst, men vilket av dom vill hon ha då, det från klockan fyra, sex, åtta eller tio på morgonen? =D sa inget högt men tänkte att hon verkar inte förstå att en bebis som sparkar i magen = kissnödig hela natten = inte fyra timmar mellan. Andreas reagerade likadant när jag återgav samtalet till honom.

Iaf, han är ju en ängel som rusar upp på sin lediga dag och cyklar ner till stan på en kvart för att ge mig ett prov som jag ändå tydligen får göra om. Jag är skyldig honom en stor tjänst och lite till! ^^


Nu har jag fått höra en massa olika teorier om vad det kan vara för något:

* Bebisen som lägger sig tillrätta långt nere i magen (men den verkar inte stämma, för bm idag sa att den fortfarande rör sig fritt)

* Urinvägsinfektion (men bm's första test visade inget tydligen)

* Min titthålsoperation, kan ha blivit sammanväxningar som kan göra ont när livmodern växer

* Gaser (den kommer från Andreas...)


Jag hoppas dock på att det är:

* Ingenting

Jag hoppas dom säger 'proverna visar inget, du är frisk som en nötkärna och säkert bara lite överkänslig, ta en alvedon så blir det nog bättre imorgon.' 


 
 
Sara

Sara

15 oktober 2008 17:50

Haha gasertrot jag oxå på =D. Ne, får väl hoppas på att det inte är något...
Gå in på min blogg och tryck på länken jag skrivit om och rösta på min bild fresten =)

http://sassa-sara92.blogspot.com

 
Ingen bild

Mamma

15 oktober 2008 18:09

Ja du vi får hålla tummarna:)
Ha det bäst.
Föresten så låg hästen död i hagen, det såg i alla fall så ut när jag åkte förbi så nu har vi ingen att ropa"flytta på dig till"

 
MissMian

MissMian

15 oktober 2008 19:55

Hej tjejen...dt låter som du har lite förvärkar och det är inte alls ovanligt från v30 och framåt men det är ju skönt att de kollar så det inte är något. Håller med dig om kissandet...hur tror de att det går 4 timmar mellan varje gång när man är gravid!????

http://www.missmian.blogspot.com

 
Moster

Moster

16 oktober 2008 20:53

Det är en bebis på väg. I England levererar de bebisar... jag hoppas din kommer lätt och på BB.

http://mina-jakthundar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards