Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008

Kärlek!

Av Asklund & Hyllman - 16 oktober 2008 22:25

Jag älskar min mage!

Jag verkligen älskar den idag, den är så mjuk och rund..som en stor kudde! Stod i duschen med body-peeling och bara skrubbade runt på magen och njöt. Jag hoppas att den håller sig bristningsfri graviditeten ut, för så som den ser ut nu är den så go! =D Lite hårig kanske, men man kan inte få allt ;)


Bebisen rumlar runt och har hickat väldigt mycket idag, kanske sväljer för mycket fostervatten, det är nog rätt sött därinne idag, har ätit muffins jag bakade igår, hehe =) Men den har varit relativt lugn idag, så jag har kunnat läsa och sitta framför datorn och pluggat en hel del idag, känner mig lugn och inte så stressad längre, är jätteskönt.


C-uppsatsen går framåt, jag hoppas verkligen att det blir bra och att jag blir någorlunda klar innan jag går på mammaledighet. Jag skäms lite, för jag har inte tänkt ta studieuppehåll före den 5 December...vilket är rätt sent, men jag vill göra klart alla tentor innan jag går, och det känns så dumt att ta ledigt när jag ändå inte har många föreläsningar i veckorna att gå på. Och jag kommer kunna vara mycket mer avslappnad om jag vet att jag bara har det sista på uppsatsen kvar när jag slutar.


Vi lämnade tillbaka slagborren till hyresgästföreningen idag också. Den funkade ju inte alls som den skulle, så vi har bara lyckats åstadkomma fyra halvfärdiga hål i väggen i köket, och inget av det vi ville ha upp har vi kunnat göra hål för. Skit också. Jaja, är väl bara att söka slagborr på annat håll, eller försöka igen lite senare med hg's.


Jag lämnade urinprovet idag också. Andreas noterade det lustiga i att dom sa Tack när jag lämnade det. Typ som "Tack för ditt kiss" ."Varsågod, jag har lite mer här om ni vill ha." =D Men jag sa inget om timmarna som gått mellan kissepauserna inatt, hon frågade inte så jag sa inget heller. Jag var uppe med bara en till en och en halv timmas mellanrum hela natten. men det som hamnade i provröret hade iaf varit i blåsan nästan tre timmar. Men jag säger då det...fyra timmar, jojo.

Det har iaf inte gjort så mycket ont idag, jag har känt av den där mensvärkskänslan ett par gånger bara, överlag har jag känt mig mycket piggare och bättre idag. Jag spurtade t.o.m på vägen hem från affären idag (spurta=gå lika fort som vanligt folk och inte i -5km/h). Andreas peppade mig hela vägen och blev lite imponerad =D. Eller det var vad han sa iaf.


Nu försöker jag komma på något att göra tills Andreas slutar raida, inget bra finns på teve och jag har redan hängt tvätt och gått på tvättjakt i hemmet, så jag fördriver min tid vid datorn lite till tror jag. Försent att ringa mamma nu ju. =D


//Annika


 
 
Ingen bild

Maggan plastfaster

18 oktober 2008 17:39

Magen blir ju bara mjukare om den är llite hårig:-)
Lycka till med c-uppsatsen

 
moster

moster

19 oktober 2008 09:17

Du kommer inte att få några bristningar då du inte fått det hitintills. Jag och din mor fick bristningar och det har att göra med hormoner. Carina fick inte en enda bristning och ändå var hennes mage större än både min och Britts tillsammans.

Det är bra att du studerar så länge som möjligt. Du sparar in föräldrapenning och du och Andreas kan vara hemma längre med barnet. Då du är föräldraledig kanske du kan studera på kvartsfart och förlänga tiden hemma ännu mera. Allternativen är många och du är en smart tjej.

http://mina-jakthundar.bloggagrattis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards