Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

Jag åkte i bil, tut-tut och plötsligt tog vägen slut...

Av Asklund & Hyllman - 21 oktober 2008 22:31

Titeln är från en dikt av Nils Ferlin, tycker de första raderna är så roliga bara.

Iaf, vi får låna bil över vintern! Yej! Den 6 November hämtar vi upp Andreas väns mammas bil *phew* och tar hand om den över vinterhalvåret åt henne, tills hon kommer tillbaka från sin årliga resa till Indien. Det ska bli skönt att veta att vi har en bil här hemma, när nu ungen bestämmer sig för att ploppa ut. Förhoppningsvis har vi en mor här hemma då också som kan köra, annars blir det nog sjuktaxi ändå. Men vad skönt att kunna åka och handla tyngre saker själva! Vilken frihet ändå! Att kunna åka och storhandla på billigare affärer! Visst kostar ju bensin apa, men förhoppningsvis tjänar vi på det ändå, och bekvämlighet är ju värt sitt pris det med.

Vad lustigt det ska bli att köra igen, var så länge sen jag hade bil att det känns som att jag haft körkort längre än bara fyra år.

Ska kolla upp om Andreas kan ta en testlektion på en körskola här också, och se vad det kan komma att kosta att fixa ett körkort åt honom. Han kan ju köra, han behöver nog bara fixa 'säkerhetstänket' och kanske Eco Driving, sen klarar han nog uppkörningen galant. Teorin har han tydligen testat hemma och klarat bra så..vem vet, en julklapp kanske blir halkbana till Andreas? =D

Vi har räknat på att det iaf kommer gå på minst 3500 med alla kostnader som måste läggas ut (proven, halkbana, själva körkortet osv.). Så bedömer de att han inte behöver några teorilektioner och bara några få övningskörningar så är det ju inte helt omöjligt att han kan skaffa sig ett inom ett halvår iaf utan att vår ekonomi blir totalt lidande. 

På tal om det så har min lillebror Klas börjat övningsköra nu, vad stora mina småsyskon är! Johanna är redan 15 och Klas (som jag kan minnas från han bara var några månader gammal), ja snart är Klas ute och gör vägarna osäkra i sin upphottade volvo 740 med flames..eller nåt sånt..är det inte så unga killar gör i byar? =D Ja det är kul iaf, att se sina syskon ta sig ut i livet och gå den svåra stig man själv gått flera år innan. Vart kommer de hamna till slut? 


//Annika


 
 
Ingen bild

mamma

22 oktober 2008 08:24

Hhhmmffpppp, by! BY! Hhmmppffff Vansbro är ingen by!!
Men kul att ni får låna bil och att det kan bli så att Andreas kan få körkort, han skulle bli mycket mer attraktiv på arbetsmarknaden då också, har ni tänkt på det.
Skönt för er att inte behöva oroa er för bil vid själva förlossningen:))
Det är så roligt när saker ordnar sig för ens barn. För om du tycker att det känns roligt, spännande och oroande att dina syskon ger sig ut i världen, kan du tänka dig hur det känns för mig:))
Kramiz till er alla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards