Direktlänk till inlägg 6 november 2008

Bokskapande och motoriktest

Av Asklund & Hyllman - 6 november 2008 20:49

Hittade den här sidan: http://gordinegenbok.se

Det var farligt. Nu har jag suttit de senaste tre dagarna och pillat för att göra bloggen till en bok när detta väl är över. Mycket kvar att göra än, men det börjar ta sig. Tänkte det skulle bli en kul grej för barnet sen när det blivit äldre. =)


Sen har jag varit med som försökskanin i nån undersökning om mobbing. Först fick man göra en enkät om olika beteenden, som tydligen avgjorde om man hade ADHD eller Aspergers. Sen fick jag göra ett motorik-test (som tydligen används för att avgöra om man är schizofren b.l.a.) Det var väldigt kul och ska bli roligt att få höra vad mina resultat i enkäten visar. Motorikundersökningen visade tydligen att jag är helt normal, iaf neurologiskt. Fick en trisslott för det också, vann inget, men alltid kul att skrapa ändå. =D


Magen då, den växer på, bebben sparkar som vanligt, inatt var det riktigt jobbigt och gjorde ont ibland, men annars har den varit rätt så lugn och inte sparkat fullt så hårt som förut. Jag har tagit det mycket lugnare nu och inte gått så himlans mycket, så foglossningen har jag inte känt av så mycket heller den här veckan, vilket är skönt.

Går lite segt med pluggandet, har mest velat sova hela veckan, men har gått på föreläsningar och läst lite hemma, men inte jobbat så mycket på C-uppsatsen som jag själv hade velat. Men har man inte ork så blir det ju inget bra av att man tvingar sig själv heller så...får ta tag i mig själv nästa vecka.


Annars trivs jag så himla bra här hemma, börjar kännas som att vi fått det mesta iordning, saker har sin rätta plats (även fast Andreas bara känner till hälften av dessa, kan bero på att jag möblerar om här och där hela tiden).

Jag boar och står i och Andreas är gosig och jättemysig mest hela tiden.

 

Jag sorterar om skafferiet och andra småutrymmen i köket. 

 Det här är en vanlig syn för Andreas vid det här laget.


Vi lyssnar på "låt den rätte komma in" på talbok nu, har ju sett filmen, vilket inte var så mycket att ha, men boken är mycket bättre. Den är väldigt rolig emellanåt också. Vi ligger och fnissar till båda två ibland.


Sen har det inte hänt så mycket här, dimmiga morgnar och kalla mörka kvällar smyger sig på, men än så länge är det rätt så uthärdligt.


Halka lagom!

//Annika

 
 
Fia

Fia

7 november 2008 09:33

Hej! ! ! ! aa jag röstade :P Jag hade glömt din blogg me, har jag en till att läsa :) Ha en bra helg! ! !kraaam

http://fialottaa.blogg.se

 
Ingen bild

Maglin

7 november 2008 17:58

Tänkte på en sak... Du skriver "Först fick man göra en enkät om olika beteenden, som tydligen avgjorde om man hade ADHD eller Aspergers" De lixom bara förutsatte att du hade NÅT av dem eller??
Dagens kod: Jurk...

 
Ingen bild

Annika

7 november 2008 20:29

Nej såklart inte, blev för långt att skriva "avgjorde om man hade ADHD eller om man hade Aspbergers, eller om man inte hade något av det"

 
MissMian

MissMian

7 november 2008 22:03

Hehe...känner igen det där. Dagen innan Sara kom så klättrade jag omkring på diskbänken och städade ur alla köksskåp! Hihi...tror man blir lita knasig när man ska ha barn :)

http://www.missmian.blogspot.com

 
Ingen bild

Maglin

8 november 2008 05:09

Hmm...

-Är'u schizzo din jä-l?!?!?!
-NEj, jag har bara taskig motorik...

Jaja, man lär sig nåt nytt varje dag =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards