Alla inlägg den 8 november 2008

Av Asklund & Hyllman - 8 november 2008 16:25

Jag tycker så synd om mamma...

Hon kom ju förbi igår kväll och sov över natten i vårt gästrum. Så ungefär vid 2-3 på natten, då jag vaggar upp och går på toa, så knackar det i väggen framför mig (alltså den som är mellan gästrummet och toan) ett par tre fyra knackningar, rätt så starka. Jag tänker att det är mamma som vaknat och larvar sig eller nåt, eller att det kan vara grannarna som är igång (studenter ni vet=) Så när jag kommer ut från toan kikar jag in till mamma och frågar: Knackade du? -Nej jag trodde det var du, svarar hon. -Jaha, då var det väl grannen då, säger jag och går sen och lägger mig igen.

Jag säger till Andreas att grannen verkar ha kul med att knacka lite för jämnan. (De har knackat i väggen förut när Andreas suttit vid datorn sent på natten nämligen) Då svarar han att han hörde det också, ända in till vårt sovrum. Jag tänker inget mer på det, men blir lite bekymrad nästa gång jag går på toa, för då ligger mamma och halvsover i rummet med taklampan tänd! Haha, stackars liten! Sen på morgonen diskuterar vi nattens händelse och kommer fram till att knackningen måste varit antingen på dörren till gästrummet eller väggen bakom, som delas med toaletten. För till grannen är det ju betongvägg, och det hörs inte högt alls, hur hårt man än knackar, och speciellt inte högt nog för att Andreas skulle kunnat hört det! Så där hade mamma först dragit en lättnadens suck över att jag var på toan, sen skrämde jag upp henne rejält genom att fråga om det var hon som knackade! Och jag tänkte inte alls på det! =D

Ännu lustigare var, att Andreas tydligen bett vårt spöke på skoj att knacka, just den natten. Jädra unge, tycker han ska låta bli sånt.


Nu har 'den' alltså stängt en garderobsdörr mitt i natten, och knackat starkt i väggen, vad mer ska den göra? Jag tycker den kan låta bli att göra något alls! Det är så lustigt att det bara är så starka händelser när det väl händer något, annars är det inget som händer, vi såg lustiga skuggor bara ett par gånger i början, men inget mer än så, det är inte så att man för jämnan ser nåt i ögonvrån eller att saker faller eller att man hör fotsteg/svaga knackningar osv osv. Det är ju nåt man kan förvänta sig när man blir hemsökt, inte två händelser separerade med flera månader, som är så tydliga, högljudda och blir hörda av flera personer! Mysko...

Sen alla dessa orber som kommer upp på kort också...brrr..jag gillar det inte iaf.



Av Asklund & Hyllman - 8 november 2008 14:28

Varning för känsliga personer!!!!

Slemproppen gick igår kväll. Hade kraftiga, sega flytningar hela dagen med slem och så. Har haft det förut så jag tänkte inte så mycket på det, och jag har fått höra att slemproppen kan släppa flera gånger under en graviditet och återuppbyggas igen. Men den här gången kom det väldigt mycket 'slem', och jag har haft väldigt starka sammandragningar igår kväll och även lite imorse, mest när jag rör på mig som de gör ont dock. Men! ett stort men!, nu har jag inte känt nåt på flera timmar, inget vatten har gått och jag har inga regelbundna sammandragningar, så förmodligen är det inget speciellt alls. Jag har iaf förberett en lista på vad vi måste packa i väskan ifall Andreas måste göra det lite snabbt. Så har vi förberett alla papper och jag har köpt några amningsinlägg, bara för att känna mig lite lugnare och mer förberedd. Men snälla lilla, kom inte nu, vänta ett tag till!  


//Nojig Annika

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards