Alla inlägg den 17 november 2008

Av Asklund & Hyllman - 17 november 2008 12:52

Oj, igår slog jag personligt rekord, 60 besökare! Så många har jag aldrig haft förr, runt 30-40 har det legat på dagligen. Kul iaf, hoppas de 60 fick ut något av sitt besök också! ^^


Idag tänkte jag skriva om minsta motståndets lag, något jag uppfattat som en livs-filosofi som går ut på att följa den väg i livet som erbjuder minst motstånd. Jag har också förstått att många ser det som något negativt att följa denna lag, som att man är svag och inte anstränger sig. Själv ser jag det på ett annat sätt. Jag själv följer minsta motståndets lag, kanske på ett helt eget sätt. När omständigheter radar upp sig och formar en speciell väg åt mig, som till synes är mindre svår än andra val, så väljer jag denna. Ofta har detta hänt när jag funderat på att göra en speciell grej, som när jag sökte till universitetet i Växjö. Då upplöstes helt plötsligt alla hinder som kunnat göra detta val så svårt för mig att jag enklare hade kunnat läsa i Örebro: ett rum för en billig hyra annonserades på blocket, min bil blev stulen så jag fick försäkringspengar att använda till flytten och jag fick två sommarjobb att kombinera vilket gav mig bra startkapital osv.

Så, vad jag vill säga är att jag tror att det är ett tecken; när det finns en väg som erbjuder minst motstånd är det förmodligen den rätta vägen att ta i livet. Det borde ju vara meningen att man ska följa den vägen då och inte streta emot 'ödet'. Det kan väl ändå inte vara negativt då? Eller?


Ha en bra måndag!



Av Asklund & Hyllman - 17 november 2008 11:00

Hade en sån stark dröm inatt:

Vi var på förlossningen, men att jag ville åka hem, för jag hade inga värkar och vattnet hade inte gått. Jag har ju möte klockan två med min handledare! säger jag. -Jo men klockan är redan halv tre ändå, svarar någon.

Skit också, då får jag ringa till honom och förklara varför jag inte kom. Andreas går iväg och ska göra nåt, typ hämta bilen eller nåt sånt. Så när jag står med mobilen och försöker hitta numret i adressboken (som jag inte har), så kommer en liten satt barnmorska och säger: Du, jag tycker nog ni ska stanna ändå, för du går som om du hade värkar. -Ja men det är bara foglossning, svarar jag, varpå hon säger -Aha, och går och förklarar detta för en annan barnmorska.

Precis då känner jag att något blött gått genom mina byxor och jag rusar mot en toalett, väl där hyperventilerar jag och blir jättenervös men samtidigt väldigt glad: Nu kommer den! Ser att jag blöder och har blött igenom lite bak på byxorna. Sen vaknar jag.


Lustig dröm...men jag förstår att jag gick konstigt i drömmen, för jag hade så ont av fogarna igår kväll och hela natten, strålade mot ljumskarna och värkte ordentligt...tror jag gick för snabbt tidigare igår, kanske var det som sabbade resten av kvällen för mig. Ska iaf ta det lugnare idag och jag tror jag skippar gravid-gympan, kör nåt lugnare pass här hemma istället.

Kände mig riktigt stor och tung och otymplig igår..Andreas tyckte jag gick som en krum tant och fällde kommentaren: du är en sån färgstark person. Vad det hade med något att göra över huvud taget har jag ingen aning om, han kanske hade ätit nåt olämpligt.

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards