Direktlänk till inlägg 12 november 2008

Barnmorskan

Av Asklund & Hyllman - 12 november 2008 15:20

Idag var det dags för ännu ett besök hos Barnmorskan.

"Du är ju hälsan själv" var typ det hon behövde säga. skönt det =)

Nu är bebisen fixerad! Det innebär att huvudet är "fastlåst" nere i bäckenet. Alltså finns det ingen chans att den ändrar ställning nu, nu kan det inte bli så att den ligger med rumpan nedåt när det är dags, så skönt att veta! Fast jag hade mina aningar om att den vänt sig nedåt iaf, för det har sparkat på övre delen av magen den senaste veckan (ja på revbenen t.e.x.)

Men det var ju skönt. Att slemproppen gått tyckte hon inte var nåt att oroa sig för (vilket jag tror Andreas behövde höra mer än jag), så länge den inte är rosafärgad/strimmig och inget vatten gått så är det bara att vara som vanligt och hon trodde det kunde vara så att den släppt tack vare trycket av bebisen där nere. Men hon tyckte iaf att jag skulle undvika att hoppa på gympan...som om jag kan hoppa ändå men. hehe =D Jaja, hon gav oss lite små råd inför förlossningen i fall vi inte skulle träffas igen, sen var det hemåt och sova lite till för oss båda.


Andreas har nämligen börjat spela Call of Duty....och satt uppe till halv sju imorse....jisses. Hur orkar han? Jaja, jag var också trött efter min rastlösa sömn så vi sov en timme eller två när vi kommit hem.

Nu ropar maten, ha det!


 
 
Tula

Tula

13 november 2008 12:40

Haha snart kommer bebben :D det där med att sitta uppe hela natten till sju låter som Micke det :P han brukar också sitta uppe med datorn hela natten .. Fast jag har blivit beronde av "Fabel" är helt besatt så jag har suttit uppe sent in på nätterna i tre dagar nu. Fast bara till tre två tiden på morgonen.. ;D

http://www.cockiemonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards