Direktlänk till inlägg 16 november 2008

Inventering

Av Asklund & Hyllman - 16 november 2008 13:58

Yes! Ännu en lista från Annika, den här gången inventerar jag vad vi har hemma och vad vi saknar..mest för att se så vi inte glömt något väsentligt...


Detta är vad vi har till bebisen

1 Barnvagn, liggvagn

1 lös liggdel

1 Vagga, med allt som behövs till (madrass, sängkläder, täcke osv.)

1 Napp

2 spjälsängar, en hos farmor, med allt som behövs till.

1 Lära gå vagn (lite tidigt för det kanske, men vi har en..hehe)

1 Bärsele

1 Blöjhink (fick ju gratis ifrån Babyproffsen)

Stora legobitar i mängder

Träklossar i mängder

Småskallror och övriga leksaker

12 Blöjor

Kläder, orkar inte räkna allihop, men vi har en del plagg i strl 50, några fler i 50/56, plus att vi får låna av Johan och Fia vars son redan vuxit ur sina i den storleken. Sen har vi många plagg i 60/64 och en del i 70..och jag tror moster köpt fler i de större storlekarna också.

Filtar och mössor har vi också gott om.


Påväg:

Skötbord

Bilbarnstol

Matstol till bebis

Resesäng

Babyolja

Badlotion


Saknas:

Blöjor

Våtservetter

Termometer

Skötbordsunderlägg

Babysitter

Babygym

Nappflaskor

Rumpkräm

Rumppuder

Lite fler strumpor

Mobil till sängen och till barnvagnen


Onödiga saker som jag skulle vilja ha:

Små handdukar i frotté till bebisen

Badhjälp 

Byrå till Bebisens kläder


Mamma saknar:

Bröstpump

Amningsinlägg i bomull

Amningsbh (har en)


Så, egentligen har vi allt det viktigaste, förutom det som då är påväg som Andreas pappa hade hittat, babyoljan och badlotionen fick jag för porto ifrån en bebis-tidning, jättebra. =)

Blöjor, skötbordsunderlägg och våtservetter ska köpas nu vid löningen, kanske en termometer också om en billig kan hittas typ på tradera eller nåt. Vill gärna ha en örontermometer, men har sett att det finns napp-termometrar också, kommer jag över en sån billigt kan det ju vara värt att testa!

Resten som saknas är ju sånt som inte är så akut precis...sånt man klarar sig utan och kan köpa in sen. Och det jag saknar är väl också egentligen sånt jag kan klara mig utan i värsta fall.

För det blir många kronor i slutändan, det viktigaste först är vad som gäller för oss den här månaden.


Är det något jag missat?


 
 
LasseMannen (FadersBroder)

LasseMannen (FadersBroder)

16 november 2008 16:55

Ni är så Goa. Grattis till Kylskåpet!
Vi kollar allt in eran blogg, men inte så duktiga på att kommentera ;)
Kom på en sak: Tänk om ni går över tiden så det blir Januaribaby ! Blir ju nästa år!!!

http://good-times.webshots.com/album/565502411oMGI

 
Ingen bild

Maglin

16 november 2008 18:51

Kom på en sak som saknas å som du får föra in i vilken kategori du vill: EN BABY... :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards