Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Förlossningsdröm

Av Asklund & Hyllman - 17 november 2008 11:00

Hade en sån stark dröm inatt:

Vi var på förlossningen, men att jag ville åka hem, för jag hade inga värkar och vattnet hade inte gått. Jag har ju möte klockan två med min handledare! säger jag. -Jo men klockan är redan halv tre ändå, svarar någon.

Skit också, då får jag ringa till honom och förklara varför jag inte kom. Andreas går iväg och ska göra nåt, typ hämta bilen eller nåt sånt. Så när jag står med mobilen och försöker hitta numret i adressboken (som jag inte har), så kommer en liten satt barnmorska och säger: Du, jag tycker nog ni ska stanna ändå, för du går som om du hade värkar. -Ja men det är bara foglossning, svarar jag, varpå hon säger -Aha, och går och förklarar detta för en annan barnmorska.

Precis då känner jag att något blött gått genom mina byxor och jag rusar mot en toalett, väl där hyperventilerar jag och blir jättenervös men samtidigt väldigt glad: Nu kommer den! Ser att jag blöder och har blött igenom lite bak på byxorna. Sen vaknar jag.


Lustig dröm...men jag förstår att jag gick konstigt i drömmen, för jag hade så ont av fogarna igår kväll och hela natten, strålade mot ljumskarna och värkte ordentligt...tror jag gick för snabbt tidigare igår, kanske var det som sabbade resten av kvällen för mig. Ska iaf ta det lugnare idag och jag tror jag skippar gravid-gympan, kör nåt lugnare pass här hemma istället.

Kände mig riktigt stor och tung och otymplig igår..Andreas tyckte jag gick som en krum tant och fällde kommentaren: du är en sån färgstark person. Vad det hade med något att göra över huvud taget har jag ingen aning om, han kanske hade ätit nåt olämpligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards