Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Vad säger man?

Av Asklund & Hyllman - 23 november 2008 21:03

Ja vad säger man egentligen?


Har suttit och funderat på det absolut bästa inlägget att skriva nu när det största som någonsin kunnat hända har hänt. Nu när jag har så mycket att säga räcker orden inte till.

Ett inlägg är i vilket fall som helst inte tillräckligt.

I det här ska jag svara på en av de vanligaste frågorna: Hur känns det nu?

 Hur känns det att vara mamma?


Man ska inte svara en fråga med en fråga, men jag gör det iaf: Är det möjligt att älska så här mycket? Är det möjligt att frukta så här mycket? Kan man verkligen få privilegiet av att uppleva detta, det största av livets mirakel?


Varje gång jag måste ta upp och väcka William för att amma genomsyras jag av en sån lycka och kärlek över att få hålla honom i min famn igen. Känslan av det första mötet, då han lades på min mage, skrikandes och kladdig, är något jag aldrig kommer glömma, ett minne jag inte kan tänka på utan att hela mitt väsen berörs. 

Jag är oerhört stolt över min son, som trots sin för tidiga födelse imponerat och hänfört barnmorskorna från första stund. Han äter som en häst och är lugn som en filbunke, kort och gott, han är en dröm.


Det är nästan overkligt att han faktiskt är sann. Det är svårt att verkligen begripa att han är här, på riktigt, med oss.



Vill också tacka för alla 'grattis' och 'lycka till', Andreas har hållt mig uppdaterad om blogg-aktiviteten och det har värmt mitt hjärta när jag legat på bb. 


 
 
Ingen bild

widde

23 november 2008 22:24

Det känns i magen när du berättar..grattis till ditt underverk, njuuut !!

 
Ingen bild

Andreas

23 november 2008 22:52

Vackert, älskling... Vackert..

 
Fia

Fia

23 november 2008 23:02

GRATTIS ! ! ! ! Kram

http://fialottaa.blogg.se

 
Sara

Sara

23 november 2008 23:03

Grattizz =). När får man se den lilla pojken då ? =).

http://sassa-sara92.blogspot.com

 
Tula

Tula

23 november 2008 23:34

Åhh blir så glad för din och Andreas skull... Längar verkligen tills jag får träffa mitt lilla kusinbarn

http://www.cockiemonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mormor

24 november 2008 06:42

Kan du nu förstå hur jag känner för dig?
Hoppas i alla fall att du kan det:)
Puss och kram från din lilla mamma.

 
Ingen bild

Josefine

24 november 2008 09:32

Blev helt varm inombords när jag läste ditt inlägg :) Många grattis till den nya lilla familjen! Kramar

 
ProfBaltazar

ProfBaltazar

24 november 2008 15:53

Visst är det väl underbart!! =D
GRATTIS!!

http://blogg.profbaltazar.net

 
Suss

Suss

24 november 2008 21:02

Så underbart mysigt det låter! Njut av den här första tiden nu, en förlossningsberättelse hinner du med i sinom tid. :-) Jag har faktiskt drömt om att det är en liten pojke i magen en gång nu också! Riktigt spännande.

http://kevlarjeans.blogspot.com

 
LasseMannen (FadersBroder)

LasseMannen (FadersBroder)

25 november 2008 11:44

Asså, jag blir blöt i ögat när jag läser. Du lyckas få text på känslorna så bra (^_^).

http://community.webshots.com/user/SweGorilla

 
Minä

Minä

25 november 2008 22:34

Hej gumman!!
Grattis för er båda för bebisen
Lycka till och ta hand om varandra

Kram Mandy

http://www.mizzmandy.blogg.se

 
Ingen bild

Jonna og Per

26 november 2008 13:07

Også et stort tillykke her fra Danmark og Malmö.
Jeg har stor lyst at sende dig nogle foto fra da du var liten, men ved ej hvordan jeg gør. ---
Jag provar: även ett stort grattis från Danmark och Malmö.
Jag har stor lust att skicka dig foto från da du var liten, men vet ej hur jag gör.

 
Ingen bild

Maglin

27 november 2008 15:26

Kan man ändra sig å rösta på skötbord?

 
Gammelmoster

Gammelmoster

27 november 2008 16:44

Så har det hänt det stora. Den väntade har kommit. Han kommer att bli författare sanna mina ord...det ligger i släkten.
Jättegrattis vi kommer runt nyår...då han hunnit växa till sig lite så gammelmoster vågar hålla länge. Per kan fetglömma att få hålla!

http://mina-jakthundar.bloggagrattis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards