Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

La cucaracha

Av Asklund & Hyllman - 25 augusti 2008 21:13

Jag har en elak tvestjärt på min toa.

Den stirrar på mig när jag går för att kissa på nätterna.


Var hos Barnmorskan idag, till min stora glädje var hon sjuk så jag fick träffa Ingrid, den vi hade första gången. Hon är skitkäck och rolig som attan, ska be att få byta till henne...Hon stack mig i fingret..kändes inget. Hon stack mig i armen...kändes bara lite. Underbart.

Alla värden var bra, jag hade lite luft i magen men det var allt, lösningen var att sluta med tuggummi och rårivna grönsaker sa hon. Easy peasy.

Deras våg visade samma som min, 64kg. har alltså gått upp..eh..7 kilo. Så, efter det smärtfria besöket åkte jag till jobbet, jobbade lite, åt lite, jobbade lite till. Som kossan mu på ängen. 


Efter jobbet, och efter att jag gött karln här hemma, åkte jag till stan och letade reda på nån frisör som hade lust att klippa till mitt fula jävla hår. Jag hittade bara en av alla trehundrafemtioelva i Linköping som hade tid. I en skum liten frisörsalong med bara två stolar med en frisör som hade extensions i mängder, platådojjor och maggördel i läder samt kort kjol och lösnaglar. I was scared, so scared. Men, tjejen som var innan mig fick ungefär samma frisyr som jag var ute efter, så det var ju en enkel beställning: "En likadan tack!" säger jag med min lilla skrajsna röst. 


Jag tror det är nåt med oss svenskar som gör att vi inte säger ifrån när vi blir missnöjda hos frisören. Vi bara nickar och ler så dom ska släppa oss ifrån sina scissor-hands så vi kan springa hem och dra fram ikea saxen och fixa till det själva. Eller slänga upp allt i en tofs och vänta tills det växer ut igen. För att då bara göra samma misstag igen, och så upprepas hela charaden. Det här har skrämt mig iväg från frisörer i snart tio år. Tio jävla år! Under dessa år har jag varit under saxar styrda av mig själv, Bodil och Andreas, vilket inte varit så tokigt iofs, men nu kände jag att det var dags att gå till galgbacken med mitt slitna rufs.


Och tänka sig! Det blev ju skitbra! Hon lyckades bra med att kombinera mina två önskemål: behåll mycket av längden men ta bort det slitna. Det blev rätt kort, men mycket av det slitna försvann till mitt stora nöje.

Köpte en ordentlig inpackning för att vårda det som är kvar tills jag kan gå tillbaka och klippa igen. Tänk vad bra saker som kan hända när man lägger beslutet i ödets händer. Haha. =D 



 
 
Tessan

Tessan

26 augusti 2008 20:18

Låter bra att du blev nöjd hos frissan i allafall och att allt var bra med den lill*. Jag är i vecka 11 nu och mår rätt bra. Hör av dig,vi borde ses snart och fika.Kram Tessan

http://www.metrobloggen.se/tessan26

 
Niclas_B

Niclas_B

28 augusti 2008 10:50

Själv så har jag fixat min frisyr själv nu i säkert över 15 år... Trimmern har jobbat hårt och först idag, efter att ha läst ditt inlägg, så känns det rätt okey! :-) Jag har aldrig behövt våndas på det sättet utan mest accepterat att jag har lite dålig hårväxt, iaf på knoppen! ;-)

http://niclas-b.bloggagratis.se

 
Moster

Moster

28 augusti 2008 14:51

Ja du det där med en bra frisör är inte det lättaste. Hittar man en måste man tala om det. Jag hittade farbror Lyco och nu går hela familjen och en del av arbetskamraterna hos honom.

http://mina-jakthundar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Asklund & Hyllman - 17 januari 2009 18:52

Jag flyttar!   Efter att ha sett Andreas blogg som han gör på wordpress.com, som har flera funktioner som jag saknat på bloggagratis, så har jag bestämt mig för att flytta över till den också. Jag vet ännu inte om jag kommer vara kvar här också och k...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 22:43

BVC Besök idag, 6090 gram, 60,5 cm lång och barnläkaren sa att allt var fint på honom och blev imponerad när han försökte krypa iväg för henne på skötbordet! =D   Äntligen klar med tentan idag, den var tuff, men jag fick mycket hjälp av att diskuter...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:59

Ja då har William vänt sig från mage till rygg. På riktigt, utan hjälp eller fusk. Och vi missar det med kameran! Andreas var påväg att filma igår kväll när han vände sig för tredje gången i soffan, men stängde av precis innan för han var påväg åt fe...

Av Asklund & Hyllman - 16 januari 2009 13:57

Vem där?     Bara William såklart! (Och hans knäppa pappa!)     ...

Av Asklund & Hyllman - 12 januari 2009 19:10

Han fick till ett sånt fantastisk leende i babygymmet, tur att jag lyckades fånga ett av dom på bild, söt min pojke är!   Mysa med pappa = det bästa som finns =)     ...

Presentation

Omröstning

Vilken lägsta summa skulle du kunna plocka upp med händerna ur en (spolad) offentlig toalett?
 5 kronor
 10 kronor
 en tjuga
 en femtiolapp
 en hundralapp
 femhundra kronor
 en tusenlapp
 en plånbok med osäkert innehåll
 Inga pengar alls, superäckligt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards